יום ראשון, יולי 07, 2013

סוף סוף מנורה סרוגה (אפילו כולל תרשים)


מזה שנים כל פעם שאני מסתכלת על תמונות של שמיכות טלאים צבעוניות ונוסטלגיות מתעוררים בי זכרונות של סבתא שהיתה סורגת כיסויים לכל דבר. תמיד רציתי שמיכה כזאת, ואז לפני כמעט חצי שנה, בחורף, כאשר היה קריר וגשום, נפלתי על תמונות של כל מיני שמיכות גראני צבעוניות ומגניבות. אמרתי לעצמי שזה הזמן, אך במחשבה שניה חשבתי שהאמת היא שאני לא כזה אוהבת מגע של צמר, והצבעוניות המדהימה של כל התמונות אולי לא כל כך מתאימה לבית שלי (תמיד אני מתלהבת מצבעוניות חזקה ובסוף משתפנת בצבעים).כתוצאה, החלטתי לעשות משהו יותר שימושי שיתאים לי.  התלהבתי מדוגמת הוורדים הצבעוניים בבלוג rose hip והחלטתי לשלב הין דוגמת וורדים הקיטשית (קיטש זה לא תמיד רע) לבין צבעים יותר מאופקיים ופחות עזים (יום יבוא ואסרוג משהו בכל צבעי הקשת).
כמו תמיד, אני לא יכולה לעשות לעצמי חיים קלים, ובחרתי להשתמש בחוטי אלבה (שהם דקים יחסית), מה שהפך את העבודה לעבודת נמלים, כי ככל שהחוט דק יותר כך  קשה יותר לסרוג וצריך גם יותר ריבועים כדי להגיע לשטח הרצוי. מצד שני, כל ריבוע נראה מיניאטורי ומקסים.
אחרי שהבנתי בכמה עבודה מדובר החלטתי ללכת על אהיל למנורה

סורגת מול הים האדום
היו ימים שסרגתי במשך כל הזמן הפנוי. ...אפילו לחופשה לקחתי. היו תקופות שלא יכולתי לגעת בזה יותר. אחרי כחצי שנה ויומיים של חיבורי חתיכות, המגנוס אופוס שלי סוף סוף מוכן.


והתוצר הסופי...


באינטרנט קיים  הסבר סריגה  שלקח לי כמה שעות לפענח. אחרי שסיימתי את מלאכתי החלטתי שאני אעשה תרשים סריגה מסודר (ואני מקווה שמובן יותר). אני לא הכי בקיאה בכללי תרשימי הסריגה, כך שאם אתן רואות איזו בעיה ספרו לי. התרשים מחולק ל 3 שלבים,  כי לפעמים השורות הבאות לא מתחילות ממקום בו נגמרת השורה הקודמת . מקווה שזה ברור. שורה 3-4 הן שורות שנסרגות מהצד האחורי.





אם סרגתם משהו לפי תרשים זה, אפילו ריבוע בודד.. שילחו לי. תמיד מעניין לראות איך זה יוצא לאחרים :)

סריגה נעימה! וקחו חוטים עבים יותר:)


מצאתי גם סרטון וידיוא עם הסבר...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה