יום חמישי, יוני 13, 2013

לחם שום בלי שום מאמץ


מי שמכיר אותי יודע שבישול זה לא הצד החזק שלי .. בשביל זה אני  מחזיקה בן זוג :)... לפני כחודש הוזמנתי למסיבת הפתעהמשפחתית לכבוד יום הולדת, והתבקשנו להביא משהו. כרגיל, אחרי שבן זוגי כבר תיכנן 2 מנות מורכבות +קינוח ,אמרתי שגם אני רוצה להכין משהו ..  ואז הבנתי - על מי אני עובדת? דרוש מתכון קל ומהיר!
אחרי חיפוש קצר בפינטרסט מצאתי, וכאן אני רוצה לחלוק איתכם. לצערי, כמעט ואין לי תמונות סופיות - כי פשוט אכלו את זה כל כך מהר שלא הספקתי לצלם. 


1.לחם - מתחילים בקניית לחם רגיל, בכל צורה וטעם, רצוי כמה שיותר טעים. שלי הוא לחם כפרי עגול. חותכים חתכים לאורך ולרוחב  כך שנוצרות לקוביות . צריך להיזהר לא לחתוך עד הסוף אבל גם שיהיה עומק לחתכים. 


2. גבינה צהובה- אפשר להשתמש לדעתי (אני לא מומחית) בכל גבינה צהובה פרוסה (אני השתמשתי בגאודה ויליפוד ובלחם השני בעמק לייט 9%- מנסה לחסוך בכל קלוריה) - חותכים את פרוסות הגבינה לקוביות ומכניסים אותן בין החתכים באופן שווה.  


3. כותשים שום (או אם מתעצלים, קונים כתוש מראש), ומחדירים אותו בין הקוביות ומשפשפים אותו על קליפת הלחם.
4. מרססים בתרסיס שמן/ מורחים במברשת חמאה מומסת.
5. זורעים מלח בנדיבות או לפי הטעם


6. מכניסים לתנור חם (180-200 מעלות) לעשר דקות עד רבע שעה, עד שהגבינה נמסה ויש ריח מפתה בכל הבית.
7. חשוב! לא לעטוף בנייר אלומיניום, השום יוריק! אבל אם אתם אוהבים ירוק זרחני? זה סוד.
בתאבון!!!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה