יום שבת, יוני 10, 2017

5 המלצות ספרים אהובים, לכבוד שבוע ספר (שנגמר)


כשהייתי קטנה וגדלתי ברוסיה , לימדו אותי ש"ספר זו המתנה הכי טובה". אני לא יכולה להעיד על עצמי כתולעת ספרים לצערי (דיסלקציה-דיסגרפיה עם הפרעות קשב הם לא החברים הכי טובים של ספרים) אבל אני מאוד אוהבת ספרים ומנסה להעביר את האהבה הזאת לריקי הקטנה. למזלה אבא שלה דווקא כן קורא המון וזה עובר לילדתינו.

ריקי מאוד נהנית מקריאת ספרים תמיד ובכל מקום. לפעמים זה אפילו בשירותים כמו אבא ואמא (ואני תוהה האם חייבים לגמול אותה מהרגל המגונה זה..?) קריאה בשירותים ?כן? לא?  מה אתם אומרים?

מזמן כבר חשבתי להמליץ על כמה ספרים שנתקלנו בהם ב-3 שנים של קריאה לפעוטה החובבת ספרים. לא מדובר בספרים חדשים במיוחד, לא ישראלים במיוחד' אלא כאלו שהומלצו פחות ואנחנו סתם אהבנו אותם.


כאשר ריקי הייתה קטנה הספר האהוב עליה היה:
1. יעל מציצה לרחוב | יונה טפר


זהו סיפור של ילדה שרואה מה קורה ברחוב. כל דף מספר סיטואציה קטנה שמתרחשת ברחוב. ונותנת הצצה קטנה למה שיבוא אחרי. חריזה חיננית ואיור מוצלח של גיל-לי אלון קוריאל, מתייחס לעולם המושגים והחפצים שזאטוטה מבינה- חתול! כלב! אוטו! ציפור! ואפילו סבא עליז. מנקודת מבטה רחוב קטן הוא כל עולמה המרגש. 


בהרחבה על הספר כאן מאת עדנה אברמסון


ספר שנתקלנו בו בטעות:
2. אבא, אמא, קרוסלה | נתי בית

18 שירים קצרצרים מחורזים היטב אשר מראים איך אמא ואבא משחקים משחקי דמיון והפעלה פיזית עם הילדים. גם כיף וגם נותן רעיונות - אבא מגלשה, אמא פוני, אבא מעלית, אמא נדנדה וכו'. כל שיר הוא הזמנה למשחק אמיתי. 

אבא אבא הוא מטוס
לשמיים טרמפ אתפוס!
המראה - אל התקרה, 
נחיתה - על המיטה!


ספר יותר מומלץ וידוע:
3. הנסיכה שלבשה שקית נייר | רוברט מאנץ


כמה שאנו משתדלים להרחיק את ריקי מעולם הנסיכות, הגן והסביבה עושים את שלהם - ריקי רוצה להיות נסיכה ורוצה שנסיכים (אבא במקרה שלנו) יצילו אותה. זהו הספר שמנסה להרפות את העניין - נסיכה יכולה להיות בכל לבוש ולא רק בשמלה וורודה והיא לא צריכה את הנסיך שיציל אותה, אפילו ממש ההפך במקרה הנ"ל. אז ריקי אולי נסיכה - אבל אם כבר נסיכה אז נסיכת מהנדסים.


ספרים בסימן חדש אצלנו במשפחה :אחים - אחיות:
4. קטנטנה בגינה | גלית ראב"ד
יונק
מגהק
צועק
מפהק,
ישן ואוכל
אחי מיכאל.



שירה פשוטה וזורמת עם האיורים מאוד יפים ומעט מופשטים  (איורים: ולי מינציפרס מוזיאון ישראל לאיור ספר ילדים על הספר ), מעבירים תחושת תנועה והתרחשות - אמא, שמש חמה בחוף, גשם בחורף, יום בהיר בגינה. עגלה בודדה. מחשבות של ילדה שחווה דברים ואפילו מתמודדת עם אח קטן שמצטרף למשפחה. (כמו במקרה שלנו)


5. מי אכל את לואיס? | ג'ון פַרְדֶל
ביום הולדת 3 ריקי קיבלה מאיתנו כמה ספרים. מיד התלהבה מהספר הזה.  ספר קצר וקולע שנכתב וגם אוייר ע"י ג'ון פַרְדֶל. 

זה מעין חד-גדיא משולב במרדף ובגאונות הנדסית מסוג מקגיוואר. אחיה של שרה, לואיס נטרף בידי בולען ושרה רודפת אחריו באופניים. בדיוק כשהיא משיגה אותו הוא נטרף ע"י חוטפנית שעפה לקן מעל הים. כדי לרדוף אחריה, שרה ממירה את האופניים לסירת פדלים. ואז החוטפנית נטרפת ע"י מפלצת אחרת ושרה הופכת את האופניים לצוללת...הבנתם את הרעיון. 




בונוס: ווימלבוח - ספרים מאוירים ללא טקסט

עוד מה שאני רוצה להמליץ זה ספרים מסוג "Wimmelbuch " - בתרגום "teeming picture book" - "ספר מרצד" (???) מילה שאני אפילו לא מסוגלת להגיד. מקורם הספרים האלו מגרמניה, ספרים מרהיבים ויזואלית  בנוים מתמונות גדולות גדושות בפרטים קטנים כמעט ללא מלל. כל תמונה  היא אוסף של סיפורים דחוסים ומאוירים בנושא/מיקום מסוים. ילד יכול לדמיין ולהמציא סביב כל תמונה אין סוף סיפורים, אפשר לחקור כל סנטימטר וסנטימטר ולחפש בהם דמויות שעוברות לאורך כל הספר. לפי המחקרים זה מאוד מפתח את הראש אפילו שאין בזה מילים בכלל. אם תרצו הרחבה בנושא אוכל לרשום על זה פוסט שלם. רק תבקשו.. אני רכשתי כמה ספרים כאלו שתורגמו לרוסית ויש גם כמה שתורגמו לעברית (לא שיש שם מה לתרגם..) 
לנו יש כמה ספרים:
"מחוץ לעיר":  bookdepository.com | ozon.ru
"פעם בעיר": bookdepository.com | ozon.ru
  "bookdepository.com | ozon.ru : "The World of Work 

וכנראה אלו לא יהיו הספרים האחרונים אצלינו בסגנון הזה, כי כל פעם שאני רואה ספר כזה בא לי עוד ועוד.
אני יודעת שיצא גם ספר ישראלי מקורי בסגנון הזה (הגיע למדפים בארץ) 
 רק בישראל, ספר החיפושים הגדול | רחלי שלו  ( רעיון עם המאיירת על תהליך) - שטרם שמתי עליו יד. כנראה זה יקרה ממש בקרוב, כי מהתמונות שראיתי באינטרנט זו הוא הצלחה מסחררת ומאוד בא לי שיהיה לי כזה על המדף. בהרחבה כאן

מעניין אותכם פוסטים בנושא זה? תרצו עוד המלצות לספרים אהובים שלנו? אשמח לדעת...

אומנם אני באמת לא כותבת מספיק בבלוג (אנסה להשתפר) אבל בכל זאת אני מזמינה אותכם להירשם לעמוד הפייסבוק שלי שבו אני מעלה מידי פעם דברים שמעניינים אותי וככה תהיו מעודכנים על פעילות בבלוג. רק לחצו על הכפתור למטה.



באהבה וגעגועים. 
נתי, ריקי ואינה





5 תגובות:

  1. אנחנו 4 בנות שעושות שיחות וידאו סקס ומצלמות סקס ומוכרות סרטי סקס פרטיים שלנו בוואצפ:

    דנה 055-3386275 או בטלגרם maya69w

    נטע 052-8297631 או בטלגרם neta6969

    מאיה 050-4820418 או בטלגרם Mayaa69

    055-2761552 שירה או בטלגרם vikalive24

    קווי סקס - אם המספרים האלו חסומים לך תחייג לחברת הסלולר שלך ותבקש להסיר את החסימה, הסרת החסימה היא בחינם:
    1919-121-936
    1919-121-970

    שיחות של הכרויות:
    1901-729-213
    1901-729-210

    מצלמות סקס, nmknu, xex, מצלמות סקס בשידור ישיר,מופעי מצלמות סקס פרטיים, מצלמות סקס אנאלי,מצלמות חיות הופעות סקס, מופעי חשפנות, צ'אט פורנו, חשפניות, מופע חשפנות, מופעי סקס בלייב, מצלמות סקס בשידור חי, סקס חינם, נערות ליווי, מצלמות סקס עם ישראליות, מצלמות סקס ערביות, מצלמות סקס רוסיות, שידורי מצלמת סקס, מצלמות סקס בלייב, סרטי סקס, סקס ישראלי, סרטי סקס חינם, סרטי פורנו בחינם, סרטי סקס באורך מלא, סקס ישראלי, סקס ישראליות, סקס| סרטי סקס | הכרויות סקס | סקס כחול | סקס ישראלי | סקס מבוגרות | סקס בחינם | פורום סקס | סרטי סקס | סרטי סקס מילפיות | סרטי סקס אנאלי |סרטי סקס אוראלי |סרטי סקס זוגות |סרטי סקס אורגיות |סרטי סקס לסביות | סקס כוכבות פורנו | סרטי סקס רוסיות | סרטי סקס שמנות | סקס | SEX | סרטי סקס אסיאתיות |סרטי סקס ג'ינג'יות| סרטי סקס אמהות | גרון עמוק ||סרטי סקס קוקסינליות | הומואים סקס |תמונות סקס| סקס אינדקס, كاميرات الجنس,Секс камеры, מצלמות סקס קארין69, מצלמות סקס מאיה69, מצלמות סקס שירה69, מצלמות סקס דנה69, מצלמות סקס מעיין 69, מצלמות סקס דורין 69, מצלמות סקס מרינה, צ'אט חינם פורנו בשידור חי ומופעים למבוגרים, זוגות עושים סקס חובבני בשידור חי חינם במצלמות בצ'אט XXX, מצלמות נערות סקס חי: מופעי סקס של בנות 18 למבוגרים, מצלמות סקס אנאלי: מופעי מצלמות בשידור חי חינם סקס אנאלי

    השבמחק
  2. הכרויות סקס ושיחות סקס בוואצפ, ומוכרות גם סרטי סקס פרטיים שלנו שצילמנו בבית, שלחו לנו הודעה אנחנו חמות:

    השבמחק

  3. הכרויות סקס ושיחות סקס בוואצפ, ומוכרות גם סרטי סקס פרטיים שלנו שצילמנו בבית, שלחו לנו הודעה אנחנו חמות:

    בר 050-7534732

    ספיר 055-9310377

    קווי שיחות אירוטיות - אם המספרים האלו חסומים לך תחייג לחברת הסלולר שלך ותבקש להסיר את החסימה, הסרת החסימה היא בחינם:
    1919-121-936
    1919-121-970

    שיחות של הכרויות:
    1901-729-213
    1901-729-210



    שיחות סקס, שיחות סקס מדליקות, שיחות סקס בערבית, שיחות סקס ישראליות, שיחות סקס, שיחות סקס בחינם, שיחות אירוטיות, שיחות ארוטיות, שיחות סקס בטלפון,שיחות סקס לוהטות,
    שיחות סקס בעברית, שיחות סקס בוואצפ, שיחות סקס בטלגרם, שיחות סקס חרדיות, שיחות סקס ארוטיות בטלפון,שיחות סקס לייב, סקספון, סקס בטלפון, שיחות סקס עם ישראליות, שיחת סקס, שיחות סקס עם רוסיות,
    שיחות סקס ברוסית, ahju, xex' ahju, truyhu,' ahju, thruyhu,المحادثات والجنس, محادثات الجنس, Секс разговоры, הכרויות בטלפון, היכרויות בטלפון

    השבמחק
  4. וואו אתן מדהימות
    צפו פה בעוד דוגמניות עירום בסקס חינם בשידור חי
    מצלמות סקס בשידור חי

    השבמחק
  5. שלום חברים, שמי אנדרייבה איתן. אני כאן כדי להפיץ את הבשורה לנזקקים. הייתי בדיכאון כשאשתי עזבה אותי בשביל גבר אחר, כי נאלצתי להפסיק לעבוד כי חליתי בסרטן והייתי שבור. היא לקחה את הבת היחידה שלי, אז האופציה היחידה שלי הייתה למות, ניסיתי להתקשר אליה אבל היא התעלמה ממני, שלחתי לה סמס ופתאום היא ענתה לי ואמרה שאני לא מתקשרת או מסמסת לה יותר, אז אחת יום אני אצור קשר עם חבר שלי בפייסבוק והסברתי לו הכל והוא אמר לי שהיו לו את אותן בעיות בעבר, הוא הכיר לי לחש קסם שנקרא דוקטור אפטה, הוא שלח לי את המייל האישי שלו ויצרתי איתו קשר דרך [drapata4@gmail.com] והוא ענה לי מהר הסברתי לו את הבעיות שלי והוא אמר לי אל תדאג הוא עשה את זה בשביל כל כך הרבה אנשים שמעולם לא האמינו בקסם אבל טעיתי כשניסיתי לשכנע אותו במשך 24 שעות להטיל קסם ולרפא אותי מסרטן ולמצוא לי עבודה טובה יותר ופתאום הוא שלח לי תרופה למחלה שלו, לקחתי אותה רק ליומיים והייתי חופשי. למחרת לא האמנתי למראה עיני, מישהו דפק לי בדלת ולא ציפיתי לאף אחד באותו היום, פתאום אשתי בכתה לבד ולא יכולתי לסבול, היא ביקשה סליחה, מיד קיבלתי טלפון מ החברה שלי בה אני עובד שנים, וקודמתי לתפקיד מנהל של חברת פרגון בארה"ב, בבקשה תעזרו לי להודות לד"ר אפטה על שהחזיר את כל מה שאיבדתי קודם, אפשר גם ליצור איתו קשר דרך whatsapp/viber עם מספר הטלפון שלו: +447307347648.

    השבמחק