יום שישי, דצמבר 04, 2015

משחקים במטבח - שידרוג שני לשידה קטנה ומכוערת - הדרכת DIY


זו  הפעם השניה שהתהפוכות העוברות על השידה הקטנה הזו מככבות בבלוג . לפני שנתיים, כאשר נכנסתי להריון עברנו מדירה בגבעתיים ללוד ורצינו להפטר מכמה שיותר דברים. השידה הפיצפונת היתה על הכוונת, אבל ניצלה ברגע האחרון, כאשר  הבנתי  שיום יבוא והיא תוכל להפוך למטבחון לילד שיוולד. לא משנה מי הוא יהיה, בן או בת. עכשיו, שנתיים אחרי, גילגולה השלישי התממש.


במקור חשבתי שזו תהיה מתנה מושלמת לגיל שנתיים, אך התבדתי כשהתברר שכבר מגיל קטן ריקי נמשכה למטבח (של אבא), ואהבה לזחול לו מתחת לרגליים. ברגע שראיתי את זה האצנו את תוכניות הקמת המטבח, שמותאם יותר לילדה בת שנה וחצי. התוצאה הסופית קיבלה מקום של כבוד בכניסה למטבח, רחוק מהכירה אבל קרוב מספיק לבישולים האמיתיים, כך שאפשר לבשל יחד, כל אחד בשלו.



בהתחלה היו לי חששות מגודלה הפצפון של השידה, אבל אחרי כמה חישובים החלטנו ללכת על זה. פשוט לעשות הכל בקטן. הנה התהליך המקוצר שעברה השידה בדרך לגלגול הבא שלה. מקווה שזה יתן למישהי השראה:
  • הכיור נעשה מקערת אלומיניום, עם ברז ישן בחסות הסבא. את החור לקערה עשה נגר (כי בארגז כלים שלי עדיין חסר ג'יגסו). אם כבר נזכרתי בו, אז דעו לכן שנגריית ולאדי ביהוד מאוד מומלצת. תמיד מוכן לספק לי חומרים, אפילו אם מדובר בדברים מאוד פשוטים וקטנטנים. תמיד בשמחה וברוחב לב.
  • לגב השידה הברגנו לוח נוסף,  גבוה יותר מהשידה ואליו חיברנו מדף קטן ומוט תליה לכלים.  
  • 2 כירות נעשו מרשתות הגנה למאווררי מחשב. הם מאוד דומים לכירות אמיתיות.
  • התנור נעשה על בסיס אחת מהמגירות ישנות. פירקנו לה את החזית וחיברנו אותה למדף שבין המגירות בציר כדי שיפתח קדימה כמו תנור אמיתי. בחלל התחתון שנוצר הכנסנו מגירת קרטון בה ריקי מסדרת את כל הכלים שלה. 
צביעה- אחרי מחשבות, התלבטויות ותכנונים רבים בסוף התכנסנו לצבע הקבוע שלי: 90% אפור ו 10% צבעים. הפעם הלכנו על צבעים זוהרים כטרנד עכשווי. השתמשנו בצבע Americana DECOR (אפור), מט, על בסיס מים ולא מצריך שכבת בסיס או שיוף. הצביעה איתו הייתה מאוד נוחה, הוא סמיך ונמרח אחיד על המשטח. 


כל תהליך הבניה נעשה באופן משפחתי: אני תיכננתי, בן זוגי חיבר את כל החלקים יחד, צבענו , וכל זה נעשה תחת השגחתה הקפדנית של הלקוחה, הלא היא ריקי בעצמה. מדי פעם היא אפילו נתנה יד ועזרה לאבא בחישובים (או הפריעה לו).


אחרי כמה סופ"שים של התעסקות, המטבח עמד מוכן. התאבזרנו בסט סירים שמתאים באופן מושלם (נקנה במקסטוק) ובירקות ומאכלים תפורים מלבד - תוצרת בית (על כך פוסט מפורט עם תרשימים בהמשך). עכשיו ריקי מאכילה שם בובות, מבשלת דייסה דמיונית בסירים ואפילו מביאה לאמא ואבא פסטה  מגומיות שיער. זה די הפך לבסיס המשחקים שלה, בו היא מאכסנת כל מיני דברים קטנים. אני מתארת לעצמי שעם הזמן המשחק שלה יהיה יותר ויותר  אמיתי.



מצרפת קישור ללוח פינטרסט שלי - kitchen play, בו תוכלו לראות את התמונות אשר היוו השראה בשבילי.


הוספתי פירוט של כל החומרים שהשתתפו במהפך:


1. שידה ישנה
4. ברז ישן
5. כערת אלומיניום (בכל חנות כלי בית)
6. מסכים למאוור מחשב

בתאבון!

אהבתם את המטבח? . יש לכם שאלות?. אשמח מאוד אם  תגיבו ממש כאן מתחת לפוסט ואענה בשמחה רבה.

כמו כן אתם תמיד מוזמנים להתעדכן דרך עמוד הפייסבוק בו אני מעלה את הקישורים לפוסטים, הדרכות וסתם דברים מעניינים וכייפים שאני אוהבת במיוחד, פשוט ליחצו על כפתור כאן למטה


אינה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה