יום רביעי, ינואר 23, 2013

לסדר תיקיות

כפי שכבר ציינתי, אני לא בן אדם מסודר, אבל כל מה שאני כבר כן מסדרת - ממוין ומקוטלג. טוב, אני מבינה שיש כאן סתירה, אבל מכאן נובעת תכונת איסוף אמצעי האיחסון שלי: תיקיות, קופסאות (חולשה לקופסאות פח), פחיות, ארגזים ומגירות.  הפוסט הזה עוסק בסידוריות מסמכים.


בחיי היום-יום אנחנו אוגרים כמות מטורפת של ניירת. ברובה זבל, אבל יש גם דברים שיכולים להיות מאוד שימושיים וחשובים בעתיד. כדאי מאוד שנוכל לדעת איפה כל דבר נמצא, לפחות בערך. מכאן כמה המלצות לניירת מסודרת:
דבר ראשון שאני ממליצה זה לבטל את כל הניירת שמגיעה בדואר ואפשר לקבל באינטרנט. אין שום צורך בתדפיסי בנק, אשראי, וכו על בסיס חודשי. חבל על הבלגן בבית ועל הנייר.
דבר שני חשוב - התמודדות יעילה עם הניירת וכל הדברים שאני רוצה לשמור. יש לי קופסה על השולחן שאליה אני זורקת את כל הניירת שמגיעה, ופעם בחודש/חודשיים אני ממיינת לתוך הסידוריות שלי. מה שחשוב באמת לשמור עליו זה:
1. תלושי משכורת. לכו תדעו מתי ביטוח לאומי ידרוש מכם לשלם שוב. לפחות ככה יש לכם הוכחה ששילמו עליכם.
2. תעודות אחריות לכל מוצרי החשמל שיש לנו בבית . תאמינו לי שלא פעם זה הציל אותי מקניה מחודשת של המוצר.
3. ענייני פנסיה - אף אחד לא באמת זוכר כמה פוליסות פתוחות יש בכל עבודה מהעבר. לפחות יום אחד, כשתצאו לפנסיה, תוכלו לדעת איפה נמצא הכסף שלכם.
4. חוזי דירה, עבודה - חשוב מאוד!
5. העתקים של דברים שחתמתם עליהם, כי מאוד כדאי שתדעו על מה אתם חתומים.
הדבר השלישי והחשוב ביותר הוא כמובן העיצוב של אותן סידוריות:
החלטתי להראות לכם קודם את התיקיות הישנות שגם אותן אני מאוד אוהבת, אבל הן קצת התבלו והגיע זמנן.
איך עשיתי אותן? פשוט מאוד. קניתי את התיקיות הכי זולות באיקאה (קרטון) וציירתי עליהן עם עט פיילוט רגיל את
הצורות (שאני תמיד מציירת).


כאן אני מציגה את התיקיות החדשות. כבר לפני כשנה רכשתי מכונת חיתוך silhouette sd בארצות הברית. חלמתי ותיכננתי לעשות איתה דברים רבים ומעניינים אבל עד עכשיו קצת חששתי ממנה. סוף כל סוף החלטתי שהגיע הזמן להשתלט עליה, וזה היה הניסיון הרציני הראשון שלי. את המכשיר הזה גיליתי בבלוג של בלבוסטה, שעושה איתו דברים מדהימים. יש לי עוד המון ללמוד על המכונה ואני מאמינה שהיא עוד תשרת אותי. לצורך הפרוייקט הזה, חתכתי מדבקות במכונה וזהו העיצוב הנקי והחדש שהתקבל:


את המדבקות חתכתי מחומר ויניל בצבע אפור-כסוף (שקיבלתי יחד עם המכונה). מאוד אהבתי את הצבע הנייטרלי והנקי שמתאים בדיוק לתיקיות עם גימור מתכתי. זה עשה לי חשק לקנות ויניל בעוד צבעים.
למרות שאני עוד לא ממש בשלב שאני יכולה ללמד ולהסביר על המכונה, הנה כמה שלבים מהתהליך:


כדי לעשות את הדוגמה השתמשתי באילוסטרייטור ובתוכנה המקורית של סילואט. אחרי החיתוך הורדתי את החומר המיותר ואת המדבקה המוכנה העברתי עם חומר transfer paper על תיקיית הקרטון של איקאה (דגם KASSETT). התיקיות הן עמידות יותר מהתיקיות הקודמות.



עכשיו כאשר הן מוכנות, אפשר למלא אותן בכל הזבל שאמורים לשמור ואף אחד לא יראה את הבלגן הפנימי!
ניצחון קטן לקראת סדר דירתי (יום אחד זה יקרה).


אני חותמת את הפרוייקט הזה כהצלחה ומתחילה לחשוב על הפרוייקט הבא. העיקר שיהיה שימושי.



שיהיה לכם סוף שבוע נעים ויצירתי
אינה

5 תגובות:

  1. וואוו!!! זה יצא ממש מקסים, למרות שזו נראית לי השקעה מטורפת. גם העבודה במחשב, ואחר כך החיתוך וההדבקה. מה שכן, התוצאות יפהפיות! אבל - גם הקודמים עם השרבוטים היו יפהפיים בעיניי! :))

    השבמחק
  2. התלבטתי מול הקופסאות האלה באיקאה אך הן נראו לי פשוטות מידי ולא חזקות, משמע יתבלו מהר, האם אני צודקת?
    עכשיו אחרי שראיתי את העיצוב שלך, תענוג גם להכין אותן...יתבלו, נהנה שוב :)

    השבמחק
    תשובות
    1. כל דבר באיקאה הוא סוג של קנווס שאפשר לשדרג. וסגנן.

      מחק
  3. קודם כל, כל התיקיות שלך מקסימות - גם הקודמות! החדשות באמת נקיות מאוד (כמו שאני אוהבת), אבל בגלל השחור לבן, גם הקודמות היו נהדרות. בכל מקרה שלב אחד בסיפור לא הבנתי, וזה השימוש בטרנספר פייפר. תוכלי להסביר? והכי חשוב: העברת אות אות? כי זה מדויק להפליא... תודה מראש על ההסבר... :)

    השבמחק
    תשובות
    1. זה נעשה בשימוש במכשיר חיתוך אלקטרוני Silhouette SD - (משהו שדומה למדפסת אבל במקום להדפיס זה חותך את החומר) מצרפת לך סרטון שמסביר על מה מדובר. http://www.youtube.com/watch?v=3lHkYVei-us לי יש את המכיר הזה ספציפי. כרגע יש דגמים חדשים.

      מחק