יום שני, פברואר 04, 2013

גינון למתחילים / קקטוסריום/ Cactusarium

לזיכרו של קקטוס שכמעט מת (בגללי)....



בשקט בשקט עבר לו ט"ו בשבט, אבל עורר בי החלטה להכניס קצת ירוק לבית. למרות הכישרון הרב שלי להרוג כל דבר צומח החלטתי לתת לזה עוד צאנס. המטרה- טראריום קטן במינימום השקעה ומקסימום עמידות.
____________________________________________________________________________
Tu-Be'shvat (jewish planting holiday) has passed unfelt, leaving me with a desire to make my home a bit greener. Despite my brown-thumb, I've decided to give plants one more chance.The goal- a small terrarium, with minimal effort and maximal durabilty.



המצרכים הדרושים הם:
1. אגרטל / אקווריום קטן / צנצנת / קערה / במילים אחרות -כל דבר שקוף ויפה מזכוכית.
2. אבני נוי: אפשר דקורטיביות מחנות ואפשר מחוף הים או חלוקי נחל (שלי מהים באילת).
3. אדמה לשתילה.
4. צמחים. אלו יכולים להיות כל זן צמח שאתם אוהבים. בגלל שהמטרה הראשונית שלי לעשות משהו שלא דורש הרבה טיפול הלכתי על קקטוסים וסוקולנטים.
קקטוסים - צמחים קוצניים - כמו שאתם בטח יודעים, לא דורשים הרבה השקעה.
סוּקוּלנטים (Succulents) הם צמחים בעלי עלים וגבעולים עבים ובשרניים המכילים תאים אוגרי מים. כל הקקטוסים הם סוקולנטים אך לא כל הסוקולנטים הם קקטוסים. כל הסוגים הללו מצליחים לאגור מים, להצטמק כאשר יש חסך ולחזור לעצמם אחרי השקיה. בכלל, הם יפיפיים , יש להם צורות פיסוליות שונות, צבעונית מגוונת והם מגניבים וחמודים. הם מתרבים בקלות- רק לקחת חתיכה ולתקוע באדמה, ותוך כמה ימים הם מפתחים שורשים.
5. מים (בכל זאת צריך קצת).
האם ידעתם שבטבע קיימים כ2000 מינים של קקטוסים?
____________________________________________________________________________
Required supplies: 1. A small vase/aquarium/jar/bowl/wathever- as long as it's made of glass and beutiful. 2. Decorative stones- you can buy some in a store, or just pick some from the sea shore or riverbed (mine are from the Eilat seashore). 3. Planting soil. 4. Plants- these can be of any kind you like. Since I tried to make something that was low-maintenance, I chose Cacti and Succulents. Cacti- Thorny plants that don't need a lot of care. Succulents- Are plants with thick, fleshy leaves and stalks that store water. All cacti are succulents, but not vice versa. Succulents come in a variety of shapes, colours and sizes, making them cool easly used for nice compositions. They also breed easely- just cut a piece and stick it in the soil, and they will grow roots in a few days. 5. Water



מכאן הכל פשוט : ממלאים את האגרטל/משהו מזכוכית עד לקצת פחות מחצי באדמה לשתילה. מוציאים את הקקטוסים מהעציץ הזמני בזהירות רבה - זה לא ממש נעים להידקר מקקטוס. עושים גומה באדמה, מכניסים ומהדקים את האדמה מסביב. ככה שותלים כמה צמחים שונים ביחד
____________________________________________________________________________
It's quite simple to make, really: Fill the glass bowl/vase/whatever with soil to a bit below half height. Take the cacti out of the the temporary storage with great care - getting pricked by a cactus is no fun. Make a small depressing in the soil, insert the plant and tighten the soil around it. Plant a few different plants together in the glass vase.



לסיום מפזרים מסביב אבני נוי בין הצמחים. מנקים את הזכוכית מהאדמה. משקים בקצת מים פושרים ו...
____________________________________________________________________________
Finally, scatter some decorative stones amid the plants. clean the dirt and loose soil off the glass. irrigate with lukewarm water and Vuella!



זהו קאקטוסריום - אי השפיות הירוק בדירה האורבנית הקטנה מוכן במהירות ובמאמצים מינימליים. מכאן מתחילה העבודה הקשה יותר- להתמיד להשקות אותו מדי פעם ואולי מדי פעם להוציא אותו לשמש, כי כמו שכבר אמרתי נושא האור בדירה שלי מוגבל. אני ממליצה לכם לשים את הטראריאום שלכם במקום בו יש אור.
____________________________________________________________________________
This is the Cactusarium, a green Island of sanity in our urban apartment, completed with minimal time and effort expenditure. Now starts the real hard work- irrigating it, and ocassionly taking it out to get some sun,because my apartment is pretty dark. I advise you to place the terarium in a well lit place.


אני די מתלהבת כרגע מהקאקטוסריום שלי, נראה לי לא רע בתור פרוייקט גינון ראשון. אני רק מקווה שלא אהרוג אותם מהר מדי. באותו הנושא בבלוג שלי:
איך הופכים מחשב לעציץ? - אמא ירוקה.
הופכים בקבוק לאגרטל- אני אוהבת פרחים.

אם אתם מכירים צמחים שלא דורשים הרבה אור, אתם מוזמנים בחום להמליץ לי עליהם.


אם גרמתי למישהו השראה, אשמח לראות את התוצרים שלכם (גם כאן בתגובות וגם בדף הפייסבוק שלי).

סופ"ש פרודוקטיבי ויצירתי לכם!
אינה.

2 תגובות:

  1. חמוד מאד וזה אולי יזכיר לך להשקות את הקקטוס ולא להגיע עד מוות :) מתי את מכינה לי גם למשרד?

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק