יום שבת, אפריל 21, 2012

אפליקציות צילום חינמיות לאנדרואיד




שלום לכם אנשי אנדרואיד היצירתיים . האם עד עכשיו הרגשתם מקופחים כי לא היתה לכם אינסטגראם? האם הרגשתם עויינות והתנשאות "קלה" מצד אנשי אפל לאחרונה? אחרי הכתבה הזו תבינו שגם בידכם יש מצלמה רבת עוצמה עם יכולות לא רעות בכלל.  יש אפליקציות שיכולות להפוך את העולם שלכם למשהו יפה, מעניין ויצירתי יותר. לא, עם יד על הלב, אני לא יכולה להגיד שיש  את כל האפליקציות המגניבות שיש באפ-סטור. אבל מגוון האפליקציות לאנדרואיד הולך וגדל, כך שהכל עניין של זמן.

כאן אציג בפניכם כמה מהאפליקציות שיצא לי לדגום (יותר נכון לדגום חלקית). כדי לא להעמיס עליכם הכל בפעם אחת, בחרתי את אלו שלדעתי יותר מוצלחות- ברובן יש פלוסים ומינוסים. זוהי רשימה חלקית ומבוססת רק על דעתי אישית הלא קובעת. ככה שמתחילים.:

מצלמות + עריכה:
Camera360 Ultimate - מצלמה דו כיוונית :
הגדרות צילום אפשריות: איזון לובן, חשיפה,פלאש אוטומטי, מעצב תמונה, פלאש רציף, טיימר
צילום על ידי נקישה על המסך+ עוד הרבה אפשרויות .
- אפשרויות שיתוף שונות: פייסבוק , פליקר...
- ארכיון תמונות מסודר לפי תאריכים.
- אפקטים: מאוד מגוונים : sketch ,HDR, retro, lomo ועוד..
לסיכום: מצלמה איכותית מאוד, עם אפקטים מאוד יפים וממשק נוח, מינוס גדול- אי היכולת ליבא תמונות שצולמו מחוץ לתוכנה (מקווה שזה יפתר).

Camera ZOOM FX - מתברר שהיא היתה בחינם ועכשיו היא בתשלום (יש עליה הנחה הגונה- אני ממליצה)
אפליקציית מצלמה רבת עוצמה עם המון אפשרויות צילום ועיבוד תמונות אחרי ובזמן הצילום, גם אם לפעמים עומס האפשרויות בא על חשבון הפשטות. המצלמה דו כיוונית: זום, טיימר, צילומי רצף, הפעלת מצלמה על ידי קול ועל ידי לחיצה על המסך כולו.אפקטים: Diana, Retro, Holga 35mm, Toy Camera, vintage, lomo, cinematic, funky, pencil...
אפשרויות לחיתוך תמונה בכל מיני פרופורציות, בניית קולאג'ים מכמה תמונות, מבחר של מסגרות, אפשרות לעריכת צבעים. יש גרסאת תשלום וגרסה חינמית, כשחלק מהפילטרים והאפשרויות עובדים רק בגרסה בתשלום.
לסיכום: רבת עוצמה ואפשרויות עם ממשק טיפה מסורבל .

Little Photo - מצלמה מאוד פשוטה (רק מצלמה אחורית) + יכולת עריכת תמונות מגלריה עם מבחר אפקטים רחב ובאיכות טובה. אפליקציה מפתיעה ביכולות שלה" בעלתיכולת לשלב כמה פילטרים וממשק מאוד נוח. האפליקציה תוכננה ע"י צלםוזה מאוד מורגש. המינוס הכי גדול שאני מוצאת כרגע הוא שאין אפשרות לעשות קרופ.

עריכה אחרי צילום:
Adobe Photoshop Express - כמו שהבנתם מהשם זוהי היא אפליקצית עריכה של אדובי . יש בה כמה אפשרויות עריכה מאוד נוחות , פשוטות ונחוצות: חיתוך, סיבוב, שינוי צבעים, רוויה, עריכת צבעים, הפיכה לשחור לבן. יש כמה אפקטים ומסגרות מובנות. אפליקציה טובה לעריכה בסיסית ויסודית, חבל רק שהיא מקטינה את הרזולוציה של התמונה.

Pixlr-o-matic - תוכנת עריכה אחרי הצילום. בין האפליקציות הכי טובות שיש כרגע לאנדרואיד: יותר מ-100 סוגי פילטרים , עשרות סגנונות של מסגרות ואפקטים , אין ספור אפשרויות. כרגע הוספה אפשרות בלחיצה אחד להתאים את התמונה לגודל מרובע. הכל מאוד מהיר ובאיכות טובה והאפליקציה מאוד ידידותית למשתמש (קיימת גם גרסת דסקטופ למחשב עם חויית משתמש מאוד מרשימה, כאילו באמת מפתחים תמונה).

BeFunky Photo Editor - אפליקציית עריכה נוחה שגיליתי לאחרונה, אם הרבה אפשרויות ונוחה מאוד לשימוש.
עריכה בסיסית: חיתוך, שינוי צבעים, קונטראסט, חדות. כ-20 אפקטים שונים: LomoArt, Cross Process, Gritty HDR, Retro, Vintage, Sepia, Pinhole, B&W, Old Photo ועוד. כמה סוגי מסגרות שונות. מה שאהבתי בתוכנה זה שבאפשרות לשתף בפייסבוק יש יכולת לבחור לאיזה אלבום להכניס את התמונה.

FX Photo Editor - אפליקציה נוספת וחדשה יחסית, עם יכולות דומות לקודמת. ממשק נוח, האפקטים מחולקים לכמה קטגוריות: Scene,Vintage,, Beauty, Color Splash. יש עוד רשימה של קטגוריות : HDR, ART, Grunge, Beauty, Professional, Black & White אבל היא בתשלום- לא ניסיתי אבל זה נראה מבטיח. אופציה נוספת מעניינת היא time matrix, אלו הם אפקטים לפי ציר זמן של היסטוריית הצילום. גם כאן חלק מהאפקטים בתשלום. אבל גם בגרסה חינמית יש אין ספור אפשרויות באיכות טובה. עוד דבר שמיוחד באפליקציה הזאת היא עריכת צבע בכמה רמות: משינויים פשוטים עד לכיוון צבעים על ידי היסטוגרמת הצבעים.
טקסטורות, מסגרות, חיתוך, שיתוף .. אפליקציה מוצלחת מאוד. 

Pix: Pixel Mixer - אפליקציה מעולה עם הרבה פילטרים טובים. יכולת לשלב כמה פילטרים ביחד ולשמור את הפילטרים והקומבינציות המעודפות. טקסטורות יפות, מסגרות מגוונות. הפלוס הכי גדול שאני אוהבת במצלמה הזו היא היכולת לשמור את התמונה אחרי העריכה ברזולוציה המקורית. מינוס - אין אפשרות לחיתוך תמונה. מאוד ממומלצת

רשתות צילום חברתיות:
instagram - רשת חברתית המבוססת על שיתוף תמונות . לא אחזור שוב על כל מה שכתבתי בפוסט הקודם. היתרון שלה לאו דווקא הפילטרים, אלא הקהילה המגובשת היצירתית והגועשת. מחכה לראות איך ישפיע עליה המיזוג שלה עם פייסבוק, מקווה שלטובה, כי אני עוד לא מיציתי. אני אינסטוגרמית חדשה.

Mobli - Share Photos & Videos! - הדור הבא של אינסטגרם, כי היא משלבת אפשרות לעלות גם תמונות וגם סרטונים. הרעיון די דומה- מצלמים תמונה/וידאו, מוסיפים פילטרים, תגיות, עוקבים אחרי אנשים, רואים תמונות, מלייקיקים. לדעתי המתחרה החזקה ביותר של אניסטוגרם. אחד המשקיעים באפליקציה הוא לא אחר מאשר לאונרדו דקפריו כך שמדובר בהרבה כסף והרבה מחשבה איך לתת פייט מול אינסטגרם. מפלט הולם לאלו שרוצים לברוח מאינסטרגם-פייסבוק. הם אפילו הכינו ממשק סינכרון אוטומטי ישעביר לכם את כל התמונות ..אבל רגע,  אנחנו מדברים כאן על אנדרואידים. עוד לא מיצינו את אינסטרגם. הפיתרון? להיות גם וגם.

Lightbox Photos - עוד רשת סטייל אינסטוגרם. עד היציאה של אינסטגראם היתה תחליף הולם לאנשי אנדרואיד. המנגנון די זהה.

אפליקציות עזר נוספות מיוחדות:

AfterFocus -אפליקציה מעולה לעריכת עומק השדה לאחר הצילום. רוצים פרצוף בפוקוס והכל מסביב מטושטש? בקלות... רק לסמן מה בפוקוס וזהו. . מומלץ בחום. לדעתי בתוך אינסטגראם לאייפון יש אפשרות מובנית כזו. בנוסף, יש כמה פילטרים ואופציות נוספות: חדות, שחור לבן, סגנונות וינטאג' ועוד...

Photaf Panorama -אפליקציה לצילום פנורמות . מצלמימ כמה תמונות עם חפיפה וזה יוצר תמונת פנורמה. באיכות לא רעה בכלל, אפילו פנורמות מעגליות. לשתף ולראות פנורמות מהעולם שאנשים העלו.


סידור כמה תמונות לתמונה אחד:
Photo Grid - אפליקציה המאפשרת לעשות קולאג' מכמה תמונות. הממשק נוח ויש כמה תבניות מובנות, במבנה מרובע או מלבני. יש אפשרות לשינוי צבע הרקע, הוספת בועות דיבור, מדבקות וכל מיני שטויות חמודות. יכולת לחבר כמה תמונות ברצף לגובה או לרוחב. המינוס הגדול - מאוד מקטין את הגודל של התמונה (רזולוציה).
PhotoShake! - אפליקציה נוספת לסידור תמונות,  דומה מאוד לקודמת אבל עם כמה שיפורים מאוד משמעותיים,לפחות עבורי:שמירת קולאג' ברזולוציה יותר גבוה ויכולת עריכה של כל תמונה ותמונה בתוך הקולאג'. ניתן אפילו לשנות את עובי המחיצות בין תמונה לתמונה. הממשק טיפה מסורבל יותר, אבל יש יותר אופציות . קיימת גרסה בתשלום ככה שלא כל התבניות עובדות בגרסה החינמית, אבל מומלצת מאוד. אאאא ,כל העניין של בניית קולאג 'נעשה בשיקשוק של הטלפון. משעשע.

מצלמות צעצוע:
Roidizer - מצלמת פולרוייד מגניבה - אפשר לבחור 10 סגנונות סרט +  אפשרות להוסיף כתובים בכמה פונטים.

Retro Camera - שש מצלמות רטרו מגניבות, מתקופות שונות, כל אחד מאפשר לצלם בסגנון אחר. חויית פיתוח תמונות מקורית.

דרושות:
דרושה אפליקציית עריכת hdr איכותי, אשמח אם תמליצו לי.
בכלל , אם יש לכם המלצות לאפליקציות דומות, טובות, אתם מוזמנים לכתוב לי, להגיב לי,אם יש לכם שאלות, תשאלו. אני חושבת שזה לא יהיה הפוסט האחרון שלי בנושא כי כבר עכשיו יש לי כמה אפליקציות שאני מוסיפה לרשימה אבל לא רוצה לעשות את זה במכה כי גם ככה הרשימה יצאה די ארוכה. 

המשיכו לצלם ולשתף!
אתם מוזמנים לבקר ולהגיב גם באינסתה וגם בבלוג, כאן..












2 תגובות: