יום חמישי, ינואר 10, 2013

רוקמת איקסים באדום


היו תקופות שהייתי רוקמת: קלאסי על בדי רקמה, על טבעות, מסננות, רשתות, ומה לא. יש משהו שמחבר אותי לרקמת צלבים, אולי היא איכשהו קשורה אצלי לאהבת הפיקסלים, כאשר כל נקודה היא נקודה צבעונית אבל ביחד הן מתחברות לרצפים, צורות ומשטחים. מרתק אותי הדיוק המתמטי, העבודה הרפטטיבית הזאת שבסוף הופכת למשהו שלם- כל תך ותך, שווה ככל האפשר. בזמן אחרון ראיתי בפינטרסט שוב כמה דברי רקמה שעוררו בי חשק לרקום. כהרגלי, התחלתי לחשוב מה לרקום- כבר אמרתי שיש לי דחפים, לא? ..... כל פעם חשבתי על משהו אחר. בזמן שחיפשתי דוגמאות שבא לי לרקום נתקלתי בדף הפייסבוק של "מתירה קשרים". אחרי דפדוף בדף הרגשתי שגם אני רוצה לרקום כך- כמה שיותר נקי ומסודר. כמובן שלקחו לי עוד כמה חודשים להתקשר ולקבוע שיעורי ריענון אצל רונית ברקאי. הגעתי לביתה והבנתי שלא טעיתי: ביתה נראה כמו מוזיאון קטן לריקמה (טוב אולי המוזיאון הכי גדול בארץ לריקמה ) ואוספים קטנים של דברים נוסטלגיים. לכל  חפץ יש היסטוריה או סיפור.

מימין לבבות שלי משמאל הלב של רונית
רונית התחילה ללמד אותנו את טכניקת האיקסים - בחוט אדום, לפי המסורת . התחלנו מכמה אותיות ואז עברנו ללבבות. הדגש בשבילי היה לעשות כמה שיותר מסודר, כך שהצד האחורי של הריקמה יהיה כמה שיותר מסודר ועם כמה שפחות קשרים. הקפדתי לעשות שכל האיקסים יהיו בדיוק באותו כיוון כמו שצריך , היא לימדה אותי לקרוא דיאגרמות ריקמה ולחשוב מה הדרך הכי נכונה לרקום את הצורה. קודם יש לתכנן את הדרך הכי קצרה. זה הזכיר לי קצת חידה מתמטית, כמו מבוך. בנוסף, למדתי כמה טריקים שיעזרו לי עוד בהרבה פרויקטים בהמשך. היה מאוד מעניין להכיר אישה שעשתה מהפך (מעבודה רגילה) והחליטה ללכת עם האהבה הישנה שלה. זה נתן לי קצת חומר למחשבה. 



אחרי 2 השיעורים המרתקים האלו החלטתי שאת הפרוייקט הבא אני רוקמת .. וקיבלתי הזמנה ליום הולדת כך שאת המתנה החלטתי לרקום....  מזהים? תוצאות והסברים בפוסט הבא.


עוד כמה רקמות שמדגדגות לי באצבעות:
Cross-Stitch Family Portrait
www.presentandcorrect.com
caseyplusthree
www.pieknits.com


אינה
אשמח אם תכתבו לי תגובה. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה