יום שלישי, יולי 21, 2015

איך תינוק גדל: תמונה בכל חודש

נכון שאומרים שילדים של אחרים גדלים יותר מהר? אז השנה הראשונה של ריקי הגיעה לסיומה, ואיתה גם פרוייקט התיעוד השבועי שלי. מעכשיו אמשיך במתכונת חודשית, למרות שכרגע זה נראה לי יותר קשה. כמה אירוני שלצילום שבועי היה לי זמן ולחודשי אין...

כמה טיפים לצלם-מתעד מתחיל...
  1. תשתדלו לצלם בשעות בהן יש אור - עדיף בבוקר או אחרי צהריים המאוחרות. נסו לצלם כך שפניו של התינוק יהיו לצד החלון (אור) ולא עם הגב לחלון כשהשמש/ אור מאחוריו. נסו להימנע מפלאש, הוא"משטיח" את הפרטים הקטנים.
  2. צלמו בפרקי זמן קבועים ואחידים. אם פספסתם יום-יומיים, אלתתייאשו, אפילו אם יש סטייה של שבוע (או יותר) זה לא נורא - העיקרשלא תפסיקו :)
  3. צלמו הרבה! עכשיו כשכבר אין יותר פילם, לא צריך להתקמצן עלהקליקים של המצלמה. ככל שתצלמו יותר, כך תהיה לכם יותר בחירהותוכלו למצוא את התמונה המנצחת.
  4. נסו למצא פריט מאחד שילך איתכם לאורך כל הסדרה, בובה שאיתה אפשר לראות את יחס הגדילה או מיקום אחיד, תנוחה מעניינת, בגדים אחידים. משהו שכאשר תראו את כל התמונות ביחד יהיה גורם מחבר שיצור סדרת צילומים. 
  5. קנו מצלמה! אפילו מצלמה בינונית תתן לכם תוצאות יותר טובות. זה נכון שרובנו מצלמים כל הזמן עם הפלאפון וחושבים שיש יותר מידי תיעוד, אבל בפועל, כשמנסים להדפיס תמונות, לא תמיד זה נראה כמו על מסך טלפון קטן.
בשיטוטיי בפינטרסט נחשפתי להמון פרוייקטים דומים ומגניבים, אבל רובם היו מעבר לים. כאן אציג בפניכם אמהות ישראליות מוכשרות ומשקיעניות שתיעדו את הילדים שלהם (פוסט קצת ארוך אבל מלא בנחת) ואותגרו על ידי פרוייקט תיעוד

אלונה ואדממי - תמונות יחס

אלונה מצלמת את הבן שלה עם דובי ענק (מתנה של אמה לחתונתה) - שלאט לאט הופך ליותר ויותר קטן ביחס לבנה המתוק. הרעיון הגיע מהאינטרנט,לצערה טיפה מאוחר מידי, לכן חודש ראשון קצת התפספס אבל מאז היא רואה רק קדימה, מוכנה לצלם את הקטנציק שלה עד הבקו"ם כל עוד הוא ישתף פעולה. אלבום עם כל התמונות לקרתא גיוס אכן מתנה מעולה.


דינה וכרמי - DIY

אמא דינה חובבת תפירה וצילום, קיננה את הריונה בפינטרסט עד שמצאה הדרך לאלבום תמונות תפור שמיועד לפעוטות, נדלקה ויצאה לדרך. כל חודש דינה מכינה מספר מרופד (הדרכה של דינה תצורף  בסוף הפוסט) מקלקר אותו היא מצפה בבדים שמיועדים להיות דפים בספר התפור. מתברר שבנוסף לבתה כרמי, לדינה יש גם אחיינית קטנה שעונה לשם ליבי והיא גם מצטלמת עם אותן ספרות בדילי מושלם של 4 חודשים. כך שמדובר בפרוייקט מושקע במיוחד וכזה שגם יודע לחלוק ולשתף. אין לי שום ספק שכרמי הולכת לאהוב את מתנת יום הולדת שלה בטירוף, ועל הדרך תלמד מספרים (בטוחה שכולנו נשמח לראות את תמונות המתוקות האלו הופכות לאלבום תפור).





אמא זוהר ולביא - צילומים בסטייל

אמא זהר מצלמת את הלבאי המתוק כל חודש, בתור אושיית סטיילינג ידועה באינטרנט. זהר מקפידה לצייר את השלטים בצבעי שיתאימו לאאוטפיט של לבאי. וכדי ליצור הרמוניה מושלמת ליום צילומים המדוייק היא גם משתדלת להתאים את בגדיה לכל סט צילומים.



שלי וליה - קל ומרשים

אם אין לכם זמן וכוח להשקיע בבחירת בגדים ויצירת אביזרים נלווים מיוחדים,אתם יכולים ליצור סט צילומים מרשים ומרתק, אפילו על ידי צילום חודשי במקום קבוע. אמא שלי התחילה לצלם את בתה במקום הכי בטוח והכי רגיל בשבילה, כי ליה המהממת נמצאת בו כמעט כל יום. הצילום הראשון צולם בדיוק בדרך הביתה מבית החולים..


נסיים להפעם. אם גם אתם מתעדים את ילדים שלכם. שתפו אותי. 

מחכה לתמונות שלכם

כדי להתעדכן בבלוג באופן שוטף אתם מוזמנים לעשות לעשות לייק לעמוד הפייסבוק שלי . לחצו על כפתור הפייסבוק כאן מתחת


אינה וריקי
-----------------------------------------------------------------------
p.s
מצרפת הדרכה של דינה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה