יום ראשון, ספטמבר 28, 2014

החדר של ריקי - חלק ב'


אחרי התיכנונים שפירטתי בפוסט הקודם, נעבור לתוצאות. הפוסט הזה הולך להיות די ארוך אז אקצר, פרטים על איך עשינו את רוב הדברים, אולי בפוסטים מופרדים וממוקדים (פוסט חלק ג'?- אולי) אם תרצו...

המצב ההתחלתי של החדר לא היה מזהיר במיוחד בלשון המעטה. זהו חדר ממ"ד קטן ורגיל (שדווקא בקיץ הזה התחלתי להעריך את חשיבותו) עם קירות בטון די עקומים וחלון מסוכן שאני עדיין מחפשת לו פיתרון. להזכירכם, המטרה היתה לעשות חדר נייטרלי, שמח ומקסים, אבל עם מינימום קניות  ומקסימום  דברים מעשה ידינו.

התחלנו  בצביעת החדר בשני גווני אפור (מספרי צבעים שמורים במערכת). את הקיר המואר יותר צבענו באפור כהה יותר והקיר ממול בצבע  בהיר יותר- לא רציתי שהאפור יראה אפלולי. תמיד חלמתי על קיר נקודות - בהשפעת בן זוגי הפיזיקאי הבנתי שמדובר ב "סריג משושה". התכנון הראשוני היה לעשות שבלונה של נקודות ולצבוע עם צבע לבן. אבל רק המחשבה על העבודה הרבה והנזילות קטנות שישגעו אותי שלחה אותי לחפש נקודות להדבקה באינטרנט.
למרות שבאליאקספרס יש מלא צורות מדבקות, כולל כל מיני עיגולים בגדלים שונים, החלטתי להשקיע בנקודות מספקית קנדית יותר מסודרת (ויקרה) ואני לא מתחרטת. היה חשוב שזה יהיה איכותי ומאט ולא מדבקות ויניל פשוטות.
אחרי חישובים מתמטיים מסובכים הגענו לנוסחה האופטימלית של המרווחים. כל הנקודות סומנו בעפרון והודבקו במו ידינו בעבודה סזיפית ומדוקדקת.


מריהוט ילדים קלאסי נקנתה רק מיטת תינוקת: רציתי משהו פשוט אבל חמים. בגלל זה הדגם הנבחר קצת מעוגל אך נקי. זה שובר את קווים הישרים של שאר החדר. 
את המגן תפרנו אני ואמא שלי. מפאת מחסור בזמן וכוח עברנו לתפירה קבוצתית :אני רק מתכננת גזרה, בוחרת בדים, גוזרת ומעבירה לאמא שלי לתפירה.  
בגלל שאני מודעת לבעייתיות של מגני ראש רציתי שריקי לא תוכל להגיע מתחתיו. לכן תיכננתי את המגן כך שהוא יכנס מתחת מלזרון. באותה הזדמנות תפרנו גם וילונות מאותם בדים, ויצא וילון דו צדדי, טיפה יותר עבה מוילונות קנויים ומאוד נוח להחשכת החדר. 


בגלל שהרעיון היה לא לקנות יותר מידי דברים חדשים, רוב הריהוט: ארון, שידה ועוד שולחן עם מדפים קיבלתי ירושה מאחותי..( בחורה מאוד מסודרת ולכן הכל במצב מצויין). לי נשאר רק להתאים אותם לחדר. אומנם הם לא בצבע לבן כמו שהיתי קונה חדש. אבל לדעתי הם משתלבים לא רע.


הארון היה קצת קצר יותר מהקיר והיה חבל לי על המקום, אז חיפשתי איזה מדף שיכנס לי בדיוק ברווח. הוא נמצא באיקאה, הורכב ונצבע וככה הוא נראה כרגע (פרטים בפוסט הבא). מדפים פתוחים נוחים בחדר ילדים כי הם נותנים נגישות קלה לדברי התינוקות אבל צריכים לא להעמיס אותם ולשמור על הסדר (תזכורת לעצמי!). בשביל לארגן קצת את הבלגן שהולך ומתהווה קניתי סלסלות, אמנם הכי פשוטות אבל תואמות, והפכנו את הגדולה יותר לסל כביסה.
השידה הקטנה עברה מהפך שוב (פרטים בפוסט הבא...).   כורסת ההנקה הוחלפה בכיסא של איימס שתמיד חשקתי בו. התיכנון היה בצבע טורקיז אבל בגלל התקציב התפשרתי על כתום שהיה במבצע מהתצוגה. נראה שהוא מוסיף קצת צבע ושמחה לחדר. 


מקווה שריקי תאהב לקרוא ספרים. לכן, אני רוצה שהם יהיו נגישים לה..אני יודעת שזה עוד "קצת" מוקדם אבל אני ממש נהנית  להתחיל למלא את המדף בספרים. 


השידה של אחותי אומנם קצת יותר קטנה משידת החתלה סטנדרטית אבל לי היא מספיקה בהחלט. הקושי היה רק למצוא מזרון בגודל המתאים, אבל אין דברים שאין באמזון. את המזרון ההחתלה אני פשוט מכסה בסדין של העריסה, זה מתאים בגודל וקל להחלפה. 


מעל השידה תלוי פורטרט רובוטי שלנו שאיירתי פעם. רק התווסף אליו רובוט קטן ומתוק. 
דומים?? 


מדף תמונות וזכרונות של החדר עוד לא בדיוק גמור.... 


ואם חשבתם שהגזמתי בקשר לעליבותו של החדר בתחילת דרכו הנה ההוכחות לכך: כך זה היה נראה לפני.


רוב עבודה בצביעה והרכבה נעשתה ע"י בן זוגי. מתברר שצביעה זה לא מעשה כל כך קליל ללוייתן בחודש שביעי. כך שהעבודה חולקה באופן שיוויוני: הוא עושה ואני יושבת על כדור פיזיו ומפקחת.


הנה רשימה של פריטים אשר נקנו\נעשו:

3. כיסא של איימס - גלריית אייטמס  - מוזל מתצוגה
4 שידה ישנה בגלגול שני - פרטים בהמשך... , כאן אפשר לקרוא על היפוך הראשון
5. שטיח סרוג - עדיין לא גמור - פרטים בהמשך
6. שרשרת דיגלונים סרוגה - תרשים והוראות סריגה בפוסטים הבאים
7 מדף -IVAR - איקאה צבועה 
8 מתלה למגבות של איקאה שהוסב למתלה שמלות חמודות במיוחד
9. סלסלות הכי פשוטות. 
10. ג'ירפה חמודה שנסרגה הרבה לפני תיכנון להפוך להיות אמא.

כמו שכבר הבנתם החדר עוד לא גמור ואני מאמינה שהוא לעולם לא יהיה מוכן כי הוא ישתנה עם שינוי הצרכים של ילדתי. וגם כי יש לי עוד מלא דברים שבא לי להכין, אבל עד כה אני מאוד אוהבת את התוצאה. מקווה שגם ריקי.
אני גם רוצה להודות לכל מי שעמל ועזר לי להרכיב את החדר: לבן זוגי היקר, שצבע, עבד, הרכיב וריצה את כל הרצונות המשוגעים שלי (למרות שהוא לא הכי אוהב עניין של שיפוצים) ולהורי ומשפחתי היקרה, כל אחד עשה או קנה משהו וכך הגענו לתוצאה. 
בהזדמנות אני רוצה גם לאחל לכל קוראי הבלוג שלי שתהיה לכם שנה טובה. הרבה יצירה, שמחה והגשמת חלומות. שנו טוב ותהיו בריאים ותבואו לבקר בבלוג שלי.


מאוד מעניין אותי לשמוע מה דעתכם על החדר. האם יש דברים שמעניינים אותכם על איך זה נעשה. אשמח מאוד אם  תגיבו ממש כאן מתחת לפוסט. 

כדי להתעדכן בבלוג באופן שוטף אתם מוזמנים לעשות לעשות לייק לעמוד הפייסבוק שלי שם אני מעלה את הקישורים לפוסטים וסתם דברים מעניינים שאני רואה מדי פעם ברשת. לחצו על כפתור הפייסבוק כאן מתחת


תודה ושנה טובה ממני ומשפחתי הקטנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה